Praktijkvoorbeeld Vitalis

U bevindt zich hier: Home | Beleid & Organisatie | Praktijkvoorbeelden | Praktijkvoorbeeld Vitalis

Praktijkvoorbeeld Vitalis

Door signalen vanuit de organisatie zijn enkele knelpunten t.b.v. vrijwilligerswerk aan het licht gekomen. Het management, de hoofden en de medewerkers van Vitalis Engelsbergen en Vitalis Vonderhof zijn onwetend over de gang van zaken omtrent het vrijwilligerswerk op beide locaties. Dit veroorzaakt onduidelijkheden in de begeleiding en de werkzaamheden van vrijwilligers. Daarnaast kwam de hulpvraag vanuit de vrijwilligers dat de zaken rondom het vrijwilligerswerk niet gestructureerd zijn en dat de communicatie te wensen over laat. Dit uitte zich in onvrede onder de vrijwilligers.  

Goede vrijwilligers zijn schaars, dus was het tijd voor actie en een goed vrijwilligersbeleid. Vilans, het kenniscentrum voor langdurige zorg, begeleidde het verbetertraject. Dit leidde tot een Plan van Aanpak en een Communicatietraining voor de contactpersonen die binnen Vitalis het aanspreekpunt voor vrijwilligers zijn.

Informatie

 

Facebook Twitter LinkedIn

Inschrijven nieuwsbrief

  • Mevrouw Heer

zorgbetermetvrijwilligers.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.